Mohammad Waleed

Mohammad Waleed Is A Genral Blog

random

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

كلمات أغنية الجميزة لمروان بابلو - محمد وليد

أغنية الجميزة 

 أغنية الجميزة هي أغنية قام بغنائها الفنان مروان بابلو في عام 2019  

بدء مروان بابلو الغناء في عام 2014 وقام بعمل أغنية الجميزة في 2019 وبعدها أعلن توقفه عن الغناء ثم عاد لللغناء في عام 2021 مرة أخري


كلمات أغنية الجميزة

هنرُوح أكننا في مركب نوح
هنرُوح أكننا في مركب نوح
ليلة، ليلة-ليلة-هو
ليلة، ليلة-ليلة-هو 
الجميزة الجميزة
الجميزة الجميزة الجمية
أنا هأرُوح، أنا هأرُوح
أنا هأرُوح-رُوح-رُوح للجميزة
تقلب مِيغة، تقلب مِيغة
إحنا نصنع، إنت تقلد
دي المشكلة، دي المشكلة
صعب تمسك فيا صاحبي
أنا زئبق أنا زئبق
دي المشكلة
أنا هأروح
أنا هأرُوح-رُوح-رُوح للجميزة
مافيش مزمار وهنروحوا الليلة
مافيش إنذار، إحنا هنغربلها
كله إختار بس إحنا هنقسمها
إنت هزار-زار-زار
دي المشكلة، دي المشكلة
سيبونا نحلوا المسألات
سايب إيدي على الزناد
هضرب طلق، كله مات
الله يسامح اللي ساب
كله عدى، كله فات
عايزين نعمل ألوفات
عايزين عيشة من النضيفة
عايز أصاحب المضيفة
كلميني، إيه الكلام؟ (ألو)
هسوقهالكوا باللسان (برر)
أعمل جناية، أعمل مصيبة
هنتسبب في حريقة
هنفتحوا الببان
دكر قابلني في الميدان
كبريت، بنولع في العيدان
هنقفلوا في الكلام ياه
هنطلعوا للسحاب ياه
مافيش مزمار وهنروحوا الليلة
مافيش إنذار، إحنا هنغربلها
كله إختار بس إحنا هنقسمها
إنت هزار-زار-زار
دي المشكلة، دي المشكلة
مليون فرصة ورمينا
١٠٠ حوار وهندلنا
وقعنا أصاحبي كتير
قلنا ده النصيب
بس ربك هونها
بس ربك قومنا
قالك ده النظام
نزِّلي الحيطان
وإتحولنا مانديلا
إتحولنا مانديلا
الجميزة، الجميزة
الجميزة، الجميزة، الجميزة
أنا هأرُوح، هأنا أرُوح
أنا هأروح-رُوح-رُوح للجميزة




عن الكاتب

Mohammad Waleed

التعليقات


جميع الحقوق محفوظة

Mohammad Waleed